ארגון עובדי הפלחה
מחירון דיגיטלי
ניר ותלם 3
גלבוע טייר סנטר

הישג מרשים לטכניון בתחרות "טרקטור רבע סקאלה" באילינוי

28/07/2015

כלי הרכב Trac Tech, שנבנה על ידי סטודנטים הלומדים במסלול להנדסה חקלאית בטכניון, קטף את המקומות הראשונים בשתי קטגוריות בתחרותIQS  שהתקיימה באילינוי ארצות הברית.

הסטודנטים תכננו את הרכב ובנו אותו במסגרת לימודיהם בקורס שהנחה פרופסור יצחק שמולביץ מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית. שופטי התחרות ציינו כי מעולם לא הפגינה קבוצה בהופעתה הראשונה בתחרות מקצוענות ומקוריות כפי שהפגינה הקבוצה מן הטכניון.

תחרות IQS  (טרקטור רבע סקלה) התקיימה באילינוי זו השנה ה-18. התחרות מאורגנת מטעם האגודה הבינלאומית האמריקאית להנדסה חקלאית וביולוגית. בתחרות זו משתתפים כלי רכב רב-תכליתיים (פלטפורמות) שתוכננו ונבנו על ידי קבוצות סטודנטים מרחבי העולם. צוות הטכניון, הצוות הישראלי הראשון המשתתף בתחרות מאז נוסדה, זכה במקומות הראשונים בקטגוריית "בדיקות ופיתוח פלטפורמות" ובקטגוריית "פלטפורמה שקטה לתנאי סביבה".

"מבחינתי זו הצלחה לא נורמלית," אומר פרופסור שמולביץ, שהגה את הרעיון להכשרת המשלחת ושיגורה לארצות הברית. זו המשלחת הישראלית הראשונה בתולדות התחרות וחשוב להבין שהתמודדנו נגד שלושים צוותים מנוסים, עם ליווי ותקצוב משמעותיים הרבה יותר". העבודה על הפרויקט החלה בנובמבר 2014 ושיתפה גורמים רבים בתעשייה. "במוצאי שבועות טסנו לאילינוי, שם עמדו לרשותנו שלושה ימים להשלמת בניית הפלטפורמה. אלו היו ימים של עבודת צוות מטורפת, שללא ספק תיזכר כחוויה מקצועית מיוחדת אצל כל משתתפי הפרויקט. אני מקווה שהתוצאות המוצלחות יובילו לגיבוש צוות חדש לבניית פלטפורמה בשנה הבאה".

פרופסור שמולביץ, מנחה הקורס, שימש כאחראי מקצועי אקדמי של הקבוצה מן הטכניון. נחום אורלב וד"ר עמוס מזרח הנחו מקצועית את הסטודנטים. Trac Tech נבנה בסיוע אליאסף בקר, מדריך מכונאות רכב, וטכנאי המעבדה ליחסי מכונה-קרקע, בפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית. סיוע נוסף ניתן מהמרכז להנדסה חקלאית, תוכנית האנרגיה של הטכניון, המכון להנדסה חקלאית, חברת סקאניה ישראל וחברת זוקו שילובים – קרטרפילר ישראל.

 

   
הסטודנטים מהטכניון והרכב המנצח
 


למשוך סטודנטים צעירים

תחרות IQS נוסדה על ידי האגודה הבינלאומית האמריקאית להנדסה חקלאית וביולוגית ASABE , לפני כ-18 שנים לנוכח מחסור בכוח אדם מקצועי בחברות גדולות כמו קאטרפילר וג'ון דיר, ומתוך שאיפתן של החברות הללו למשוך סטודנטים צעירים ומוכשרים. במרוצת השנים הפכה ההשתתפות בתחרות לכרטיס כניסה לחברות הללו. כלי הרכב המיוצרים במסגרת התחרות מיועדים למשקים חקלאיים קטנים ולכן נדרש לשלב יתרונות של טרקטורון (מהירות ונוחות) עם תכונות של טרקטור – גרר גבוה ונסיעה איטית (0.5 קמ"ש) למטרות חקלאיות כגון חלוקת מזון ברפת.

מארגני התחרות מספקים למתחרים זוג צמיגים אחוריים מתוצרת Titan ומנוע 31 כ"ס מתוצרת Briggs & Statton. ייחודה של התחרות שהיא מדמה סביבת עבודה ריאליסטית לחלוטין. כל קבוצה נדרשת לפעול כחברה (הנהלה, שיווק מכירות וכיוצא בזה) המייצרת כלי רכב בהתאם לדרישות השוק ובהנחה שהמוצר יימכר ב-3,000 יחידות בשנה. בנוסף להפגנת יכולותיה המוטוריות של הפלטפורמה בגרירה ועמידות נדרשים הסטודנטים להתמודד עם שורה ארוכה אילוצי תכנון, בטיחות ויעילות בתהליכי יצור ותחזוקת הכלי, ובסופו של דבר, לשכנע את השופטים שהמוצר שלהם מוצלח וכלכלי.

 

כתבה זאת וכתבות נוספות בנושאי מיכון ניתן לקרוא בגיליון ניר ותלם מספר 60 שמופץ בימים אלו למנויים בלבד.

לרכישת מנוי לעתון ניתן לפנות לטלפון – 9604080 - 09

 

הדפסשלח לחבר
דרונט בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד