ארגון עובדי הפלחה
מחירון דיגיטלי
ניר ותלם 3
גלבוע טייר סנטר

הדרכה - מיכון חקלאי

כמה מילים על אטמי שמן

כמה מילים על אטמי שמן

כולנו מכירים אטמי שמן למיניהם. כולנו יודעים שתפקידם למנוע מעבר שמן מצד לצד של הבוכנה, או למנוע נזילת שמן מן המכונה החוצה. אבל רובנו לא יודעים עליהם די. לא את הסוגים השונים, לא ממה הם עשויים, לא מה מתאים יותר ולאיזה יישום, ומה הדרישות מן השטח שעליו הם פועלים
טבעות O

טבעות O

טבעות O עשויות מחומרים גמישים, לכן יכולות להתגמש ולהתעוות, כדי לבצע את האטימה ביעילות. הטבעת מותקנת בתוך חריץ מרובע ונמחצת בצורה מתונה בין שני גופים מוצקים. כאשר מופעל עליה לחץ מאחד הצדדים, היא נדחקת בכוח רב לצד שכנגד ואפילו מתעוותת במקצת, אל תוך המרווח שבין שני הצדדים המוצקים
מסילה משותפת - חלק א'

מסילה משותפת - חלק א'

רובנו זוכרים עדיין את מערכות הזרקת הדלק הטובות והישנות. באלה פעלה משאבה טורית או סיבובית, אשר קצבה לכל צילינדר את מנת הדלק שלו, בזמן המתאים, יחסית למהירות הסיבובים, או לעומס
מסילה משותפת - חלק ב'

מסילה משותפת - חלק ב'

בפרק הקודם, צוין שעל מנת להשיג שיפור גדול במהירויות, בהספקי המנועים ובגזי הפליטה, החליפה מערכת המסילה המשותפת את המערכות הישנות. בפרק זה נרחיב בנושא
ISOBUS

ISOBUS

לאחרונה מוזכר השם ISOBUS בכלי התקשורת ובעיתונות הטכנית לעתים קרובות, אך רוב הקהל אינו יודע מה זה. ננסה כאן להבהיר לקורא את הנושא בקיצור
אוגרי לחץ (אקומולטורים) - חלק א'

אוגרי לחץ (אקומולטורים) - חלק א'

יש שני סוגים של אוגרי לחץ הידראוליים, בעלי בוכנה ובעלי שלפוחית גומי. שניהם משמשים לאותן משימות, למרות שהם בעלי מבנה שונה מאוד
אוגרי לחץ - חלק ב'

אוגרי לחץ - חלק ב'

שימושים מעניינים של אוגרי לחץ הידראוליים
איך לבדוק צילינדר ללא סיכון

איך לבדוק צילינדר ללא סיכון

אם אנו חושדים שהאטמים בצילינדר אינם תקינים, אין דבר קל מלסתום את אחד מפתחי השמן ולהזרים שמן לפתח השני. זה קל, אבל זה לא תמיד בטוח ולפעמים גם מסוכן מאוד!
איך לסלק מים מתוך שמן הידראולי

איך לסלק מים מתוך שמן הידראולי

בזמן בדיקת רמת השמן ההידרולי, או של שמן הממסרה, אם זה שמן משותף, חשוב להסתכל ולוודא שהשמן לא נראה עכור. אם השמן עכור, סימן שיש בו מים וזו בעיה הרבה יותר חמורה, מכפי שרבים נוטים לחשוב
שסתומים הידראוליים

שסתומים הידראוליים

רשימה זו מיועדת לצעירים בענף שרוצים להעמיק בנושא ולוותיקים שאולי זיכרונם "קצת החליד". זו אחת מתוך סדרה, שתכלול בעתיד חומר על שסתומי בקרת שיעור וכיוון הזרימה, על מערכות בעלות מרכז פתוח וסגור, ועל חישת עומס. כאן נרחיב את הדברים על שסתומים לבקרת לחץ
שיפור הביצועים וחיסכון בדלק

שיפור הביצועים וחיסכון בדלק

החלקת הצמיגים, בנוסף לבלאי המיותר, היא הגורם העיקרי להקטנת היעילות ולבזבוז דלק. משקול נבון של הטרקטור, יביא להחלקת הצמיגים בתחום הנמוך שנדרש ליעילות מרבית, כלומר ספיקה גבוהה ותצרוכת דלק נמוכה
קלקול של שמנים הידראוליים

קלקול של שמנים הידראוליים

בשנים האחרונות, הופכת הדאגה לסביבה להיות נושא שמעסיק את רוב החברות. למייצרים ולמשתמשים בשמנים הידראוליים, דאגה זו הופכת להיות חמורה יותר, בגלל התקנות המחמירות למניעת זיהום ולסילוק של נוזלים תעשייתיים
מצברי ליתיום אוויר

מצברי ליתיום אוויר

עם הגברת המודעות לאיכות הסביבה, גדל גם הביקוש למכוניות שלא פולטת פחמן דו חמצני ושאר חומרים מזיקים. במשך השנים פותחו כמה מצברי מתכת/אויר, שגם היו ידידותיים לסביבה וגם עלו בתכונותיהם על המצברים המקובלים, אך לא במידה מספקת
ה"מוח" של הדיזל

ה"מוח" של הדיזל

בעשרות השנים האחרונות, עברו מנועי הדיזל שינויים גדולים, לא בעיקרון הפעולה, אלא במערכות הבקרה, שמיועדות למקסם את ההספק, לחסוך בדלק ולעמוד בדרישות של התקנות למניעת פליטה מזהמת
שיפור הביצועים וחיסכון בדלק

שיפור הביצועים וחיסכון בדלק

החלקת הצמיגים, בנוסף לבלאי המיותר, היא הגורם העיקרי להקטנת היעילות ולבזבוז דלק. משקול נבון של הטרקטור, יביא להחלקת הצמיגים בתחום הנמוך שנדרש ליעילות מרבית, כלומר ספיקה גבוהה ותצרוכת דלק נמוכה
עקרונות ה"פאוורשיפט"

עקרונות ה"פאוורשיפט"

ממסרת PG155 TURNER בעלת שישה הילוכים לפנים ושלושה לאחור. אמנם היא לא נפוצה בטרקטורים, אך כמה יחידות מסוגה פועלות ביחד בטרקטורים בעלי 12 ו-18 הילוכים
כיצד למנוע הידוק - חלק א'

כיצד למנוע הידוק - חלק א'

בעשרים השנה האחרונות, חל גידול משמעותי בגודל הטרקטורים והכלים החקלאיים. מבחינת הביצועים, צעדנו צעד גדול קדימה, אך עלינו מאוד גם בעצמת ההידוק, שמשמעותה לא רק תוספת מאמץ בפליחת הקרקע
המהודקת, אלא גם פחיתה ביבול שמתמשכת לאורך שנים
כיצד למנוע הידוק - חלק ב'

כיצד למנוע הידוק - חלק ב'

המשך הכתבה
אבחון תקלות בגלגלי שיניים

אבחון תקלות בגלגלי שיניים

ההגדרה של בלאי בגלגלי שיניים היא: "תופעה שבה שכבות של מתכת נעלמות בצורה אחידה משטחי המגע בין השיניים". הכתבה מציגה צורות שונות של בלאי, הסיבות להן ואיך אפשר למנוע אותן
מבחני טרקטורים ב-DLG

מבחני טרקטורים ב-DLG

מכון הבדיקה הגרמני DLG הוא הגדול והמתוחכם בעולם. אין יותר צורך בכביש מבטון מיוחד, שלפעמים הוא
רטוב מגשם, או חלקלק משלג. הלחות, שטח המגע של הצמיג וטמפרטורת האוויר והדלק, תמיד קבועות וזהות
  1. לעמוד הבא
דרונט בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד